Tarisoara, te iubesc!

De azi mi-am propus sa imi iubesc tara. Am realizat ca asta este cea mai sanatoasa atitudine posibila. Poate credeti ca zic asta doar pentru ca se apropie 1 decembrie. Sau pentru ca noul ROM mi-ar fi trezit din morti sentimentele patriotice. Nu e cazul. E o perspectiva proaspata asupra vietii pe care doresc sa o impartasesc.

Nu cred ca ajuta sa vorbim in termeni abstracti asa ca propun o paralela intre tara si locuinta fiecaruia dintre noi. Bineinteles, ca analogia sa fie corecta casa ar trebui sa se prezinte intr-o stare deplorabila: pereti cu igrasie, mobila veche, geamuri sparte, gauri in acoperis samd. Plecam de la premisa ca nu ne permitem sa ne mutam. Asta e. Oricat de furstrati am fi, n-avem decat sa ne acomodam cumva.

Ne raman doua variante. Fie incercam sa peticim casa si o facem sa arate decent. Sau o dam naibii asa cum fac majoritatea romanilor. Ne picura robinetul, dar preferam sa-l inundam pe cel de jos (sa vada si el cum e!) si sa-l invinuim pe Cel de Sus. Orice, dar chef de reparatii n-avem.  Petrecem ore in sir pe geam privind ce apartamente misto au vecinii. Dar gaura din fereastra tot acolo ramane. Ne e rusine sa primim musafiri. Doar e mobila veche si covorul rupt. Dar nici praful nu l-am sters demult. Curatenia nu prea costa. Dar noi suntem deprimati. E nasoala situatia. Si oricum in curand o sa ne mutam, zau.

S-au ars becurile. Ne e lene sa le inlocuim asa ca decidem ca n-are sens sa platim electricitatea. Stam la lumanare care numai bine ne si dezmorteste ca de incalzire centrala nici nu poate fi vorba. Avem aer in calorifere. De la punctul termic european se pompeaza apa fierbinte. Dar noi avem aer in calorifere, domne’. Ce nu intelegeti? Daca vor sa traim decent, sa vina ei sa ne desfunde. Altfel, noua ni se rupe. Suntem deprimati, remeber?

Revenind, nu mi se pare ok sa te plangi si in acelasi timp sa iei parte. Daca nu reusim sa uram tara asta cum se cuvine si sa plecam de tot, nu ne ramane decat sa punem umarul. Si nu poti pune umarul pentru un lucru de care nu-ti pasa.

Un gând despre “Tarisoara, te iubesc!

  1. Pingback: Deşteaptă-te române! – Jescu. Săftescu-Jescu

Lasă un răspuns

