O apa si-un pamant…cu multe branduri la mijloc

N-ar trebui ca valorile brandurilor sa semene cu cele ale oamenilor pentru care sunt create? Toate “legile naturii” spun ca asa e de preferat. Trebuie sa rezonezi cu inima si bugetul consumatorului. Sa fi in concordanta cu nevoile sale. Sa se nasca o comuniune, iar produsul si cosnumatorul sa fie UNUL. 😛 In fine…you got my point.

Iar campaniile de comunicare in general respecta aceste legi ale atractiei. Dar lucrurile stau ceva mai rau atunci cand tragi paravanul deoparte si arunci o privire in ograda cu misiuni, viziuni si valori. Acolo toate ratacesc ametite si confuze. Brandurile nu se mai confunda cu consumatorul, ci mai degaba intre ele.

Eu zic ca treaba asta cu valorile ar trebui standardizata in asa fel incat completarea sectiunii Despre noi sa nu mai consume timpul si inspiratia nimanui. Propun legea celor trei E – Emotie, Energie, Empatie – prin care orice brand sa-si realizeze descrierea. 🙂

Si nu doar familia restransa de cuvinte din care sunt extrase valorile e problema. Ar mai fi si nota de falsitate pe care o emana. Ce-ati crede despre mine daca v-as spune ca sunt inovativa, creativa, transparenta? Pe deasupra energica, interactiva si mai ales responsabila social? Toate acestea declarate pe un ton serios cu inflexiuni placute ale vocii.

E o prezentare total nefireasca pentru un om. Atunci de ce este ea potrivita pentru 90% dintre brandurile de pe piata? N-ar trebui sa vorbeasca despe ele asa cum o fac oamenii? Sa fie harnice sau comode, agitate sau linistite, sociabile sau retrase, pragamtice sau visatoare. Dar astea sunt cuvinte care au si cate o conotatie negativa. Nu se compara cu cei 3 (in)credibili E….

Anunțuri

4 gânduri despre “O apa si-un pamant…cu multe branduri la mijloc

  1. si poate ar trebui sa fie niste personajele ciudate si curioase… gen un tip musculos, o blonda, un timid si o tanti plinutza… cu personaliati diferite care sa reflecte ceea ce sunt in esenta:
    de exemplu tipa plinutza sa fie mcdonalds si tipa blonda sa fie l’oreal, iar tipul musculos sa fie o reclama la aparatele de gimnastica, iar un tipul timid sa fie o librarie 🙂
    that would be fun 🙂

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s