Sa-i ascultam printre randuri

V-ati saturat de aburii din reclamele la cafea, petele din cele la detergenti? De crerme hidratante sau enzime salvatoare? Probabil deja zambiti ironic cu gandul la acele spoturi neinspirate.

Dar credeti ca ati face o treaba mai buna? Probabil ca nu. Un consumator satul de cliseele care i se vara pe ochi/urechi in pauza publicitara, provocat fiind sa gandeasca el reclame, va face apel la ACELEASI stereotipuri. E total contraintuitiv ce spun aici. De fapt n-o zic eu, ci e concluzia studiului LeoShe de anul acesta, prezentat in premiera in cadrul Strategic Branding. 🙂

Studiul a urmarit sa identifice cliseele din advertisingul adresat femeilor, iar conferinta a stat sub semnul dezbaterii pe marginea eficientei acestora. Unor grupuri de cate 2 prietene li s-a cerut ca, in interval de 20 de minute, sa conceapa reclame pentru detergenti, geluri de dus, cafea, mezeluri sau sampon. Ce a iesit puteti urmari intrand la reclame „Constumer made”.

Aici apare un paradox care mereu m-a intrigat – advertisingul trebuie sa porneasca de la nevoile, dorintele, aspirartiile oamenilor. Pe de alta parte, pentru a face asta bine uneori trebuie sa le ignore. Sau mai exact, sa sape dincolo de nivelul declarativ. Ideile mari intalnesc oponenti puternici…si asta nu e valabil doar in publicitate.

Anumite concepte pe care acum le apreciem ar fi fost sortite esecului in faza de pretestare. Niste bilute colorate se rostocolesc pe o strada linsitita. Salta in toata directiile umpland ecranul pe fondul unei piese relaxante. Tocmai am descris spotul Balls – Sony Bravia. Nici sub forma de storyboard nu cred ca ar fi fost mai convingator.

Aici executia a facut diferenta, dar multe concepte risca sa fie respinse pentru simplul fapt ca depasesc o anumita zona de confort, lucru despre care scriam si aici. De multe ori, oamenii trebuie ascultati printre randuri. Daca nu, riscam sa credem ca ceea ce isi doresc cu adevarat este tocmai genul de publicitate pe care l-au creat in cadrul studiului LeoShe.

Anunțuri

7 gânduri despre “Sa-i ascultam printre randuri

  1. Paula – particip, dar nu la Premii in sine, ci la organizarea lor. Ma bucur ca iti place bannerul. Daca vrei sa-l postezi si tu undeva gasesti codul pe siteul Premiilor. 🙂

  2. „advertisingul trebuie sa porneasca de la nevoile, dorintele, aspirartiile oamenilor”–mai, nu neaparat; de cele mai multe ori advertisingul creeaza nevoi, de mult nu mai raspunde nevoilor deja existente.

  3. Good point. 🙂 Dar trebuie sa recunosti ca mare parte din advertisingul traditional inca mizeaza pe modelul clasic problema – solutie pentru care sunt folosite la fel de clasicele nevoi, aspiratii si dorinte. 🙂

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s