Peste dealuri, peste vai

Ieri in cateva minute mi-au trecut ultimii 3 ani prin fata ochilor. Nu e vorba de vreun soc sau accident. Pur si simplu m-am pus sa fac ordine prin camera. Si nu doar din aceea de suprafata (strers praful, mutat obiecte din stanga in dreapta), ci una foarte serioasa. 🙂

Am trecut prin teancul de hartii, cursuri, proiecte care s-au strans de-a lungul celor 3 ani de facultate. O buna partea dintre ele a ajuns la gunoi. Dar uitandu-ma peste ele mi-am amintit de fiecare hop, fiecare examen care la vremea lui parea cel mai serios. 🙂 Mi-am amintit de Introducere in mass media, o materie din anul I, semestrul 1, pentru care am avut de invatat foarte mult din vreo 3 carti. Era primul examen serios din facultate, primul examen inaintea caruia mi-am dat seama ca modul de a invata din liceu nu ma va ajuta prea mult in fata unei asemenea cantitati.

Am citit de vreo 2 ori partile mai imprortante, peste altele am apucat sa trec doar o data. Mi-am scos cuvinte cheie si am plecat la examen cu senzatia ca un dezastru era pe cale sa se produca. Examen care era programat la 7 seara, deci asteptarea a fost cu atat mai grea. Pana la urma s-a terminat totul cu nota 10 si cu revelatia ca se poate invata si altfel…cu totul altfel.

Mi-am amintit si de teoria informatiei, materie care a nascut fiori la noi in an. Nici n-am aruncat cursurile. Eu zic ca merita sa le pastrez ca amintire. 😀 Mecanica cuantica, teoria gazelor, entropie, biti, variabile, formule, legile termodinamicii – asta cred ca rezuma materia in cateva cuvinte. Pentru mintiile noastre umaniste a fost tortura curata…cu atat mai mult cu cat realizam slaba sau inexistenta legatura cu advertising-ul sau relatiile publice.

Am invatat timp de vreo 7 zile ore bune in sir. Am facut fise…si fise ale fiselor pana cand am redus materia la cateva hartii. Poate pentru un student la drept asta nu pare mare lucru…acolo se discuta in alti termeni. 🙂 Dar pentru noi asta a fost provocarea celor 3 ani – trei sfert dintre colegi a cazut, iar in rest notele de 5 si 6 dominau.

De ce povestesc toate astea? Pentru ca revederea cursurilor m-a pus pe ganduri. Fiecare hop parea de mare importanta la momentul lui. Dar privind in urma parca toate lucrurile se confunda si in acelasi timp se dilueaza. Imediat dupa examen era de-o importanta cruciala ce-am scris in dreapta sus pe foaia a 3-a. 🙂 Imi amintesc ca atunci cand ieseam din amfiteatru holul vuia de intrebarea „Auzi..tu ce-ai scris acolo???” Acum, privind in urma parca nici nota nu mai prea conteaza.

Si ma gandesc ca asta se poate aplica la multe alte lucruri. Cand suntem implicati intr-o cearta pare ca se prabuseste universul daca cineva ne-a jignit sau daca pur si simplu nu reusim sa demostram ca avem dreptate. Si mie mi se intampla sa traiesc sentimentul ca parca totul se roteste in jurul momentului aceluia. 🙂 Si de multe ori ajung 10 minute de liniste ca sa ne dam seama ca de fapt n-a contat chiar asa mult…

Normal ca atitudinea pasiva nu e mereu constructiva. Nu regret ca in facultate m-am bucurat sau suparat pentru note si am pus suflet la fiecare proiect. Cel mai mult imi placeau cele in echipa care implicau o prezentare. Tot timpul incercam sa facem ceva cat mai interactiv si era placut sa vedem cum colegii se implicau in discutie.

Dar sunt atat de multe momentele in care o distantare de situatie ar putea face o diferenta enorma. N-am descoperit eu America acum. Probabil ceea ce scriu acum e banal. Exista suficiente reguli care spun cum la nervi sa taci 10 secunde inainte de a zice ceva, samd. 😛

Dar pur si simplu ma gandeam cum, atunci cand ne aflam in fata unui deal alergam nebuneste spre varf fara sa ne gandim daca de partea cealalta se gaseste ceea ce ne doream…soar doar o prapastie.

3 gânduri despre “Peste dealuri, peste vai

  1. Gresesti, distantarea de situatie te consuma la fel de mult cat si apropierea nebuneasca. De obicei cei distanti trec mult mai usor drept nebuni, in perceptia celorlalti, si de cele mai multe ori ceilalti au dreptate. Se pare ca in publicitate doar ceilalti au dreptate, sau ma rog, cei care sunt mai multi, votul popular.
    Cat despre energia pe care trebuie sa o consumi altfel ca sa pari distant si in timp, chiar sa fii, nu stiu, mediul este invadat de cursuri speciale de tehnica a minciunii. Toate variantele posibile, fabrica de invingatori este in forma, si produce.

Lasă un răspuns

