Ganduri retorice…

Ati cucerit oamenii cu brandurile, lumea cu Hollywood-ul. Ati castigat mintile copiilor cu McDonald’s si inimile indragostior cu Valentine”s.

Pentru o tara despre care se spune ca ii lipseste isoria ati reusit sa exportati destul de multe obiceiuri.

De ce continuati sa purtati un razboi pe care l-ati castigat de mult?

14 gânduri despre “Ganduri retorice…

  1. Tudor – la care razboaie? Nu m-am gandit la unul anume. Doat la ideea in sine ca americanii au cucerit intr-un fel lumea deja…si nu prin violenta.
    Alecs – am suna cunoscut Luna amara, dar nu le stiu muzica.

  2. Pai… America sux! Si au cucerit-o si prin violenta…

    Pacat ca tocmai dintr-un taram al obiceiurilor proaste vine si cea mai mare aroganta.

  3. Yogi – au cucerit prin violenta…dar, nu au convins prin violenta. Au comvins prin filme, muzica, valori, branduri. Atat de mult incat multi nu doar considera o necesitate limba engleza, ci li se pare chiar cool sa insereze cuvinte din engleza in vorbirea lor. Asta spune multe. Nah..ca si eu am folosit. 😛 Nu pt a fi cool, dar si conceptul asta tot ei l-au inventat….
    Miruna – multumesc. 🙂

  4. Da, asa e. Nu au convins.

    Eu folosesc destul de mult cuvinte engleze. Insa – trebuie sa-mi aduc si eu justificarea, nu? 😛 (tocmai din teama de a fi asociat cu un fanclub ‘america’ :)) ) – asta e si datorita convingerilor mele ca avem nevoie de o limba universala, iar momentan engleza e aceea. Eu vreau ca la un moment dat sa vorbesc doar engleza. In directia aceea vreau sa se indrepte lumea. 30 de state, fiecare cu ‘mostenirea culturala proprie’ inseamna… nimic. De fapt.

    🙂 Eu sunt totusi curios… cum ti-a venit ideea de a scrie asta? Vreo legatura cu ziua de 4 iulie cumva?

  5. Yogi – „30 de state, fiecare cu ‘mostenirea culturala proprie’ inseamna… nimic”..banuiesc ca la UE te referi. 🙂 Uniunea nu poate fi comparata cu SUA si niciodata nu va ajunge ceva asemenea Americii. Pur si simplu pentru ca s-a format altfel. La ei au fost 13 colonii cu aceeasi istorie, aceeasi provenienta care s-au unit. La noi sunt state care sute de ani au evoluat pe cont propriu si care in trecutul arpopiat au hotarat sa coopereze. 🙂
    Da…4 iulia m-a inspirat.

    Daniela – dar probabil mi-ai scris commentul asta din Widnows si folosesti Blogspot, serviciu Google. >:)

  6. 😉 Ma refeream intr-adevar la ‘the EU’ insa nu in sensul in care ea ar trebui sa ajungem precum ‘the US’; imi doresc sa se ajunga odata la ceea spre ce se merge (parca si-n Apocalipsa se pomeneste) – aceeasi identitate la scara mondiala. Iar pentru asta e nevoie ca, mai devrmee sau mai tarziu, si neamtul si francezul sa renunte la identitatea lui. Noi, slovacii, ungurii nici nu putem vorbi de asa ceva; nu contam.

  7. N-ar fi cam plictisitor sa avem toti aceeasi indentitate? Tocmai asta e motivul pentru care imi place foarte mult sa calatoresc..pentru diferente, nu pentru asemanari. 🙂

  8. Yogi – cam greu să-l faci pe neamţ sau francez să renunţe la identitatea lui, adică, uite primul exemplu care-mi vine în minte, francezii până şi tastatura o au diferită de cea clasică, au denumiri speciale pentru termeni folosiţi în engleză la nivel mondial, am avut ocazia să-i observ, şi nu renunţă la nimic din ce-i defineşte.

    Şi în plus, cred că e trist, să renunţi la identitatea ta ca popor, face totuşi parte din moştenirea ta spirituală (asta nu înseamnă că nu m-am lăsat şi eu furată în anumite privinţe de globalizarea asta…. uniformizarea, de fapt)

Lasă un răspuns

