Poti avea incredere in oameni sa recunoasca o idee buna?

Multe dintre lucrurile care acum sunt firesti trebuie sa fi parut tare ridicole la inceput. Ti s-ar parea normal sa-ti botezi motorul de cautare dupa un personaj din calatoriile lui Guliver (Yahoo) sau dupa un termen obscur din matematica (Google)? Sa-ti numesti compania „măr” sau sistemul de operare „ferestre”?

Normal ca astea sunt chestiuni de naming. Nu ele au facut din produsele si serviciile de mai sus brandurile care sunt astazi, ci valorile cladite in jurul numelui. Dar ideea ramane aceeasi.

Paradoxul asta l-am remarcat si in advertising. Pe de-o parte trebuie sa fi cat se poate de atent la nevoile si dorintele consumatorilor. Dar pentru acele idei revolutionare trebuie sa lasi deoparte feedbackul primit la inceput si sa mizezi pe faptul ca la final le va placea. Nu e intotdeauna bine sa umezi recomandarile focus groupului. 🙂

Pentru ca lor roata ar putea sa nu le para o idee asa buna

Si focul are un mare dezavantaj – arde!

In acelasi spirit iata cateva predictii faimoase care nu s-au adeverit.

“I think there is a world market for maybe five computers.”
Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

“This ‘telephone’ has too many shortcomings to be seriously considered as a means of communication. The device is inherently of no value to us.”
Western Union internal memo, 1876.

“The wireless music box has no imaginable commercial value. Who would pay for a message sent to nobody in particular?”
David Sarnoff’s associates in response to his urgings for investment in the radio in the 1920s.

“Who the hell wants to hear actors talk?”
H.M. Warner, Warner Brothers, 1927.

“We don’t like their sound, and guitar music is on the way out.”Decca Recording Co. rejecting the Beatles, 1962.

“The concept is interesting and well-formed, but in order to earn better than a ‘C,’ the idea must be feasible.”
A Yale University management professor in response to Fred Smith’s paper proposing reliable overnight delivery service. Smith went on to found Federal Express Corp.

Eu zic ca Ideile normale sunt usor de evaluat, dar cele cu adevarat bune si cele groaznic de proaste sunt foarte de greu de deosebit unele de altele. 🙂

Anunțuri

6 gânduri despre “Poti avea incredere in oameni sa recunoasca o idee buna?

  1. In romana, „Ferestre” suna total aiurea. De-aia si noi ii zicem tot „Windows” 😀

    Si nu numai in romana. La fel si in alte limbi: Fenetres (franceza), Fensters (germana), Ventanas (spaniola), Parathuris (greaca).

    Daca Windows ar fi fost comercializat cu denumirea brandului tradusa in limba unei tari, cred ca ar fi fost un esec rasunator…

  2. Ave13 – acum radem de afirmatiile alea, dar e bine de stiut ca atunci cand avem o opinie mai radicala viitorul ar putea in orice moemnt „sa ne contrazica.” 🙂 Lucrurile se misca tot mai repede, e tot mai greu sa faci predictii….
    Bogdan – suna aiurea in alte limbi pur si simplu pentru ca nu esti obisnuit. Mai mult ca sigur nici in engleza nu avea rezonanta mai placuta initial.

  3. Am vazut si eu filmuletele acum vreo 2 zile… Personajele alea imi inspira mila, to be honest. Sa traiesti intr-un sistem si sa te multumesti cu limitele impuse de acesta… Sucks. 🙂

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s