Recenzie – Marketing School

Am fost ieri la prezentarile din cadrul Marketing School, proiect al AIESEC Timsoara….un fel de Olimpiadele Comunicarii in miniatura. Sau cel putin asta credeam.

Pe scurt: in program au intrat 35 de oameni, au avut parte de o serie de traininguri, apoi au fost impartiti pe echipe care astazi si-au prezentat campaniile. Briefurile au fost acordate de companii locale. De evaluare si premiere s-au ocupat: un reprezentant al ziarului Fruncea, o doamna de la ATU Advertising si 2 membrii AIESEC. N-am retinut nume si functii. 🙂

Am o lista cu plusuri si minusuri ale proiectului si campaniilor, but first things first. Felicitari Ade si Ale care au luat cu echipa lor premiu pentru cele mai creative idei si lui Cori care au fost desemnata cel mai proactiv participant. Trei si toti trei….adica 3 oameni „am avut” acolo si toti au luat premii. 😉 Bravo!

De bine:

  • Excelenta initiativa AIESEC. Pana acum mai existau traininguri izolate pe la noi, dar nimic care sa le puna intr-un cadru mai larg.
  • Una dintre campanii chiar avea strategie in spate. Mesajul decurgea din insight care decurgea din target din care au decurs executiile care erau plasate exact acolo unde trebuie. Intelegeti ideea. Partea de creatie n-a fost grozava. Dar Cori, aveti din partea mea premiul imaginar pentru cea mai coerenta campanie. 🙂
  • O alta campanie a fost executata foarte bine…la propriu. 😛 Ade si Ale stiu de ce. 😉 Conceptul creativ permitea executii memorabile ceea ce au si facut. Mesajul a fost declinat frumos si au avut coerenta creativa…daca se poate spune asa. 🙂 Dar aici se cam rupe filmul. Executiile nu prea vorbeau pe limba targetului. Mi se pare ca au pornit de la un insight si pe masura ce au avansat cu campania au uitat de el.
  • cativa vorbitoi buni cu ppt-uri bine structurate

De rau:

  • Un juriu mult prea concentrat pe delatii si foarte putin pe idei. Din punctul meu de vedere intrebari gen – „Unde e media planul?”, „De ce nu ati facut mascota campaniei in 3D?” sau „Care e tariful pentru publicitate la postul X?” NU ISI AVEAU LOCUL. La oameni fara experienta cauti idei, nu baze de date. 😛 Alea oricum se invata pe parcurs
  • Participanti si mai concentrati pe detalii – minute intregi cu tabele despre context, caracterisitcile brandului, canal si suport media. Nu stiu despre ce au fost trainingurile, dar cred ca nu li s-a vorbit prea mult despre anumite concepte de baza gen – „in target nu e toata lumea”, sau „mai mult de un mesaj strica”. 🙂
  • campanii ce semanau mai mult cu un referat la marketing. Campanii in care nu desluseam de fapt…campania.
  • multe ppt-uri pline ochi, o echipa chiar a intrat in Word pentru a prezenta comunicatul de presa!

Cum spuneam, am comparat proiectul cu Olimpiadele si din tot ce am invatat si vazut acolo m-ar bucura foarte mult sa regasesc o particica si in Timisoara. De aici au izvorat criticile…si speranta ca Marketing School „sa se petreaca” si la anul. 🙂 Pentru ca oameni care vor sa invete sunt multi. Am inteles ca au fost in jur de 100 de aplicanti.

Din pacate la nivel local e mai greu de gasit un Razvan Matasel sau Andrei Cohn pentru tutoriate. 😛 Si ce ma ingrijoreaza e ca si doamna de la ATU Advertising parea fermecata mai mult de detalii decat de idei. Nu zic ca as fi eu geniala, dar cred ca ar fi foarte frustrant pentru mine, ca dupa tot ce am acumulat anii astia, sa ajung sa lucrez dupa asa reguli. 😦 Parca primesc din toate directiile mesajul ca ar trebui sa plec la Bucuresti…for good. Agentiile de aici se ocupa in primul rand de productie publicitara si media buying. Iar prioritatile astea se vad usor in advertisingul timisorean si, din pacate, in proiecte ca Marketing School….

Anunțuri

3 gânduri despre “Recenzie – Marketing School

  1. Paula, poate ar fi bine ca feedback-ul tau sa ajunga si la organizatori, pentru a putea imbunatati editia de anul viitor. Referitor la faptul ca la nivel local nu se gasesc oameni de calitate in acest domeniu, cred ca ar fi o idee buna ca la editia urmatoare sa fie invitati si specialisti din Bucuresti. Din experienta proprie stiu ca acesti oameni, desi par inabordabili, vor sa ajute. Daca sunt anuntati din timp sigur vor veni. Ar fi chiar dragut sa inceapa sa se miste lucrurile si in Timisoara … 🙂

  2. Din cate stiu si la editia aceasta a fost invitat Constin Radu de la IQads. A tinut unul dintre traininguri. Dar celelalte au fost pe teme dinrte cele mai diverse. Ideile se pierd cand asaltezi oameni care nu au mai gandit niciodata o campanie cu infiormatii ba despre conceperea unui spot radio, ba despre redactarea comunicatului de presa, ba despre branding.

    Cred ca o problema a proiectului a fost tocmai asta – ca nu era focusat pe ceva anume, ci urmarea intr-un timp scurt sa-i invete sa faca o campanie de la mesaj la exectutii si la media plan.

    Cred si eu ca oamenii din Bucuresti nu sunt inabordabili. 🙂 Cel putin din cum i-am vazut eu pana acum pe la conferinte / traininguri nu par asa.

  3. Pingback: MARKETING SCHOOL 2008 | claudiaciuta

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s