Deschide lumea…si inchide-o la loc

Se pare ca si Realitatea TV a dat in moda infotainment-ului. Ultimul hibrid din lina asta este „Meciul serii”. Azi am vazut pentru prima data emisiunea si nu mi-a placut deloc formatul.

Daca la nivel metaforic meciul politic se aseamana cu unul de box, asta nu inseamna ca un show croit pe pricipiul asta va avea vreun sens. Cred ca inteleg ideea de la care s-a plecat. Discursurile politice sunt lungi, prafuite, evazive. Deci e binevenit un format care oblga candidatii sa respecte o limita de timp, sa mentina discutia la subiect si chiar sa lanseze atacuri pe o tema prestabilita.

Dar de aici pana la ringul acela de box e drum luuung. Domnisoara care flutura cartonasul cu tema rundei si galeriile care se intrec in culori si sunete nu ma fac sa inteleg mai bine tema pusa in discutie. Si nici nu compenseaza pentru argumentele slabe ale unor candidati.

Si apropo de argumente….nu mi se pare neaparat o idee buna ca orice punct de vedere trebuie sustinut in maxim un minut jumatate. Cum spuneam mai sus, inteleg rostul regulii, dar de multe ori as fi dispusa sa urmaresc o argumentatie mai lunga daca stiu ca duce undeva. Unele dintre temele puse in discutie au numeroase implicatii si ramificatii, iar limita de timp mi se pare ca forteaza candidatii spre raspunsuri simpliste.

Astazi au fost in ring Cozmin Gusa si Ludovic Orban. N-am vreo preferinta pentru unul dintre ei, dar am fost dezamagita de concluzia unuia dintre arbitrii: „Azi am avut in ring doi buni administratori, nu doi lideri politici. Bucurestiul are nevoie de un lider care sa straga oameni in jurul lui.” Poate. Dar din cat am avut eu ocazia sa cunosc Bucurestiul mi se pare ca are nevoie urgenta de un foarte foarte bun administrator….

2 gânduri despre “Deschide lumea…si inchide-o la loc

  1. Daca pina si Realitatea TV a ajuns la concluzia ca circul vinde mai bine, inseamna oare ca am ajuns sa fim o natie care pune botul la sclipiciuri si fardari stridente sau doar se incearca „educarea” noastra in sensul asta? Oricum, am impresia ca Realitatea a inceput sa se departeze de realitate. Sau, dimpotriva, se apropie de ea?!

    Bucurestiul are nevoie urgenta de un foarte foarte bun administrator… neamt. Si de consilieri nemti… Care sa fie sprijinit de un guvern de nemti… Alaturi de care sa fie un presedinte neamt… Care…

    Scuze, cred ca am atipit un pic in timp ce scriam comentariul asta si am visat la proverbiala rigoare nemteasca… 😛 Mi se mai intimpla…

Lasă un răspuns

