Lipsea oare o bere pe masura?

De cateva zile fac debate cu mine insami pe marginea eficientei abordarii Stejar – cea de a ataca direct Bergenbier.

In primul rand, am remarcat ca e vorba de un atac la nivel de produs si nu de unul la nivel de concept. In pofida tonului ironic, spoturile nu contesta Ziua Barbatului in sine, ci berea care o promoveaza. Este direct vizata „taria” Bergenbier.

Stejar se doreste cireasa de pe tortul Bergenbier. Se foloseste de notorietatea unei campanii construite in timp pe o strategie solida pentru a crea awareness in jurul produsului.

Pe termen scurt – excelent

Campania e memorabila pe pricipiul „ia uite bai…astia se iau de Bergenbier. Foarte tare!”. Mai tot romanul are placerea de a asista la conflicte, fie ele si mocnite. Asta explica jurnalele de stiri de care avem parte…si asta explica de ce barbatul de rand va savura abordarea, o va retine, probabil o va si povesti amicilor.

Pe termen lung – makes no sens

Pozitionarea in raport cu Bergenbier nu e tocmai cel mai bun…aluat. 😀 Desi chiar si acum apare in subtext ideea berii de esenta tare, au renuntat la comunicarea directa a atributului. O greseala din punctul meu de vedere. Cu toate ca berea asta nu ma priveste, asociam puternic esenta tare cu Stejar. Era o inlantuire logica. Stejar -> lemn de esenta tare -> berea asemenea -> grad de alcool ridicat.

Pentru a-si face loc in mintea si frigiderul consumatorului cred ca ar fi fost mai ok sa urmeze directia asta, decat sa invoce concurenta pentru a obtine un bust pe moment. Stejar statea pe picioarele ei. Acum e pe umerii Bergenbier. 😛

S-a mai gandit cineva la rugby?

E pacat, mai ales ca am observat o incercare de diferentiere de pluton prin faptul ca Stejar sustine rugbyul – un sport inca neexploatat de alte beri…din cate stiu eu. Desi gradul sau de popularitate e scazut, rugbyul este un teritoriu pe care Stejar il poate aborda fara riscul de a se pierde in multime. Recunosc ca mie sportul asta nu-mi spune nimic, dar presupun ca agentia si-a facut cercetarea si a concluzionat ca pentru barbatii din targetul Stejar el inseamna ceva.

Campanie dintr-o alta lume posibila

Ma gandeam ca, spre deosebire de Stejar care a luat in vizor produsul, un alt brand ar putea ataca Ziua Barbatului in sine. Mai exact imaginea pe care o sustine in legatura cu speficul masculin. Abordarea ar fi potrivita unui brand al carui public tinta nu se regaseste in imaginea simplificata proiectata de Bergembier, a carui viata nu e definita de coordonatele bere, fotbal, femei.

In concluzie….

Sunt foarte curioasa ce va insemna Stejar dupa ce Ziua Barbatului va fi trecut. Ah…si nu stiu de ce, dar ma astept la multe spoofuri. 😉 Eu chiar acum ma intreb cum ar suna campania in sens invers, targetata pe femei – „Avem o bere de esenta tare. Foarte frumos. Lipseste doar un barbat pe masura.” 😛

Anunțuri

11 gânduri despre “Lipsea oare o bere pe masura?

  1. pai da’ stai putin.
    eu vad altfel: bergenbier este barbatul care o taie pe geam cand aude ca vine sotul, este ala care mai bea pana intrece masura (de la tanga), sau este cel care se bucura in ultimul hal atunci cand vede ca ii curge bere la robinet. este de asemenea barbatul care are nevoie de o zi speciala doar a lui, „vezi doamne, ca e si el sensibil”. barbatul de gasca cu gura mare.

    stejar ce face? stejar o arde simplu, dar mai eficient. zice doar atat: pune-o pe masa sa vedem cine o are mai mare.
    asadar nu cred ca isi face campanie pe umerii bergenbier. mai degraba face un pas si se aseaza langa el, ca sa ii arate ca e mai inalt.
    parerea mea 😀

  2. Este pe umerii lor in opinia mea atata timp cat isi plaseaza caramida campaniei lor pe o structura construita in timp de Bergenbier. Nu zic ca e ceva rau. Pacat ca la noi nu e permisa publicitatea comparativa. Atunci probabil am vedea campanii si mai interesante.

    Si char daca tot discursul din spoturi e ironic la adresa Bergenbier, cred ca focusul lor ramane totusi pe produs si pe faptul ca ar corespunde mai bine nevoilor barbatilor decat Bergenbier. Idee redata f expresiv – „Mai lipseste o bere pe masura”.

  3. E o greşeală pe care unele branduri o fac: aceea de a încerca să iasă în faţă caţărîndu-se pe umerii altui brand. Părerea mea că Stejar nu va reuşi decît să-şi dilueze identitatea în mintea consumatorilor. Referirea nu este directă la Bergenbier (nu se pronunţă numele) dar totuşi cred că se încalcă nişte reguli ale concurenţei.

    Probabil ştii reclama de la Pepsi (care a fost interzisă) unde se face referire directă la concurentul Coca-Cola.

    Revenind la Stejar, mie tot mai mult îmi place ultimul ad, cel în care căţelul face pipi la pom şi şi-o ia pe coaja :D. Tot cu bătaie la bărbaţie este, dar mai subtil.

  4. Speck, daca „stejar o arde simplu, dar mai eficient. zice doar atat: pune-o pe masa sa vedem cine o are mai mare.” de ce nu comunica asta? de ce se pozitioneaza in raport cu Bergenbier?

    Intr-adevar, pe termen scurt e buna abordarea Stejar. Dar cred ca pana la urma mai mult bine face Zilei Barbatului, care va fi mereu asociata cu Bergenbier. prietenii stiu de ce 😛

    Bogdan, n-as zice ca se incalca reguli ale concurentei. La Pepsi referirea era directa. Aici e mai subtila. „cica vor UNII sa faca o zi…”

  5. Carina, ce alt brand romanesc de bere misca pe la noi pe piata? Daca e sa fac o radiografie am avea asa: Ciuc, Ciucas, Bergenbier, Burger, Azuga si Timisoreana. Cam atat imi aduc eu aminte la ora asta.
    Din toate astea, a carei pozitionare se apropie de ce face Stejar?
    Tu zici ca pun caramida campaniei pe ceva construit de bergenbier in timp. nu cred ca e asa.
    stejarul si-a construit imaginea unei beri puternice iar faptul ca se iau de cine vor, e un pas firesc, in conformitate cu identitatea brandului. (ce pompos am vorbit:)) )
    Bogdan, nu cred ca isi va dilua identitatea, dimpotriva. Stejar are coaie sa dea in galagiosul cartierului – Bergenbier, ceea ce e memorabil.
    In rest, este o reclama destul de subtila. Nu pot sa zic ca ma omor dupa ea, dar apreciez gestul.
    Si da, chiar e pacat ca nu avem voie cu publicitate comparativa.

  6. Bogdan – oricum Cola si Pepsi au o istorie bogata de spoturi ce ilustreaza rivalitatea lor. Acolo deja se pune problema la un alt nivel decat in cazul Stejar – Bergenbier.

    Speck – tocmai la identitatea brandului vad eu problema. Pana acum cominicau destul de bine un atribut functional – esenta tare, deci grad ridicat de alcool. Acum il comunica indirect in raport cu Bergenbier si incearca sa ii adauge si unul emotional – aceea atitudine straight forward de care vorbeai. DAR din toata povestea asta e foarte probabil ca la final cel mai mult de castigat sa aiba tocmai berea care beneficiaza deja de mai mult awareness, deci Bergenbier.

  7. Merci. Am citit. 🙂 Sper sa nu mai apara e replica la replica replicii Bergenbier. Mi se pare ca ar intra intr-o spirala in care s-ar pierde esenta ambelor branduri. Oricum mi-a placut replica lui Liviu David – „In caz de razboi nu anunti data, ora si locul unde o sa ataci. Nici daca o sa ataci.” 😛

  8. Pingback: Low batteries, high spirits « Yuca’s

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s