Nu mai spuneti la nimeni ;)

Concluzia de la inceputul celei de-a 2-a runde de conferinte? Prea au fost promovate. La anul voi incerca sa le tin secret. 😛 S-a prezentat multa lume, in mare majoritate mai punctuala decat mine asa ca am ajuns undeva prin penultimul rand.  De acolo, din cauza vederii mele de vultur batran, am distins foarte bine schema de culori a prezentarilor, forma fetei invitatilor..si cam atat. Noroc cu urechile.  🙂

Prima conferinta a pus fata in fata PR-ul comercial cu cel politic. Urmarind campaniile prezentate mi-am reamintit cat de complexa trebuie sa fie o strategie de PR pentru a functiona. De multe ori am senzatia ca puterea unei campanii bune de relatii publice sta in detalii pe cand la advertising ea sta intr-o idee. Stiu ca este o viziune simplificata foarte mult. Dar urmarind Sensi-eroii si traseul campaniei Dacia imi dau seama ca mai mult decat conceptul creativ diferenta a facut-o fiecare mica actiune. Ele sunt cele care au facut ca jurnalistii/copiii sa fie prinsi in mrejele campaniei.

Diferenta o simt si pe propria piele. Anul tecut am participat la proba de Relatii Publice. Daca atunci cautam tactici de comunicare inovative (si sunt sigura ca ele au facut diferenta la preselectie :P), acum discutiile au fost centrate in jurul unei idei, un gand fara de care campania nu ar fi avut nici fond, nici forma. 🙂

Dintre vorbitori m-a impresionat Andriana Saftoiu. Si nu e prima data cand o face. Impresia cu care am ramas de la conferintele de anul trecut mi s-a confirmat. Am mai cunoscut vorbitori buni, dar Andriana Saftoiu este pentru mine o categorie aparte. Cand isi propune sa exprime o opinie, sa dea un sfat imi da senzatia ca mi-ar explica doar mie, si nu unui public de 100 de oameni.

Faptul ca scriu cu intarziere despre ziua asta de conferinte imi da si un avantaj. Conferinta cu stampila in frunte a starnit multe reactii pe bloguri. 😀 Iar cu multe dintre ele nu sunt de acord. A fost o doza de paine si circ, ca dealtfel in orice context in care rivali politici se intalnesc, dar a fost si o doza mult mai mare din informatii si opinii avizate.

Intr-adevar stampilele negative sunt mult mai de durata decat cele pozitive. Cu toate astea, dupa cum au concluzionat si invitatii, oamenii uita extrem de repede. Acum pare ca Vanghelie va ramane pentru totdeauna “primarul care este” iar Videanu cel cu bordurile supraetajate. Dar la fel de puternica a fost si eticheta de corupt a lui Andrian Nastase care mie imi da impresia ca incepe sa se “evapore”. Sunt de acord ca intrarea sa in blogosfera a fost o miscare foarte buna si a actionat direct asupra pricipalei sale probleme de imagine – aroganta. Blogul l-a umanizat, iar eu cred ca memoria de scurta durata a oamenilor cu siguranta va lucra in favoarea lui.

La finalul zilei am avut parte de o conferinta in care in loc sa ni se vorbeasca despre cum sa intram in agentiile de comunicare am discutat despre ce facem odata ajunsi acolo. 😉  Ce mi-a atras atentia au fost metodele diferite de lucru prezentate de invitati. Se pare ca in functie de oamenii in cauza functioneaza munca la comun sau cea singuratica pe o stanga. Exagerez putin….n-a fost tocmai asta exprimarea. 🙂 Dar a fost interesant sa vad diferenta de viziune asupra ierarhiei si modului de lucru a Soranei Savu si Crengutei Rosu.

Bogdana Butnar a fost moderator si n-am putut sa nu remarc incercarile ei…reusite de a metine discutiile on time. A facut ordine atat cu ceilalti invitati, cat si cu microfoanele din sala.  🙂

Conferintele le-am incheiat tot intr-o nota olimpica si am plecar sa mancam ceva impreuna cu Greenhorns si Vlad. Pe atunci inca faceam scenarii in legatura cu pontentialii clienti. Pe atunci inca speram la Sprite. Dar se pare ca universul n-a conspirat in favoarea mea. Sau poate facut-o totusi fara sa-mi dau seama si tocmai de aceea avem client Dacia. 😉

Lasă un răspuns

