Bine ca suntem noi specia superioara…

Ma intreb, superiori pe ce criteriu? Am fost suficient de inteligenti ca, de-a lungul timpului sa supunem/domesticim alte animale. Si suficient de nepasatori incat sa lasam un caine sa moare de frig pe strada. Si nu e vreo figura de stil….cainele pe care l-am intalnit azi in statia de autobuz cu siguranta va muri daca mai dureaza mult gerul.

Era foarte slab si tremura. Si-a bagat capul in maneca hainei mele…poate s-a incalzit putin. Voia sa se intida pe jos sa doarma, dar cand atingea asfaltul rece imediat se ridica. Cand am urcat in autobuz n-a incercat sa ma urmeze. Probabil a invatat ca oamenii ce-i tin uneori companie pleaca odata cu autobuzul….

Mai demult ma intreba cineva de ce ma preocuopa problema cainilor fara stapan cand exista atatia oameni pt care ar merita sa ma ingrijorez. Eu cred ca oamenii, oricat de nevoiasi ar fi au mai mult comtrol asupra vietii lor decat ar putea avea un caine. Ei pot cumva ameliora situatia in care se afla. Pentru viata unui caine in schimb purtam toata raspunderea. Daca nu am fi intervenit ei ar fi ramas…lupi.

Compasiunea este un sentiment specific uman….so they say. Pacat ca uneori facem atat de usor abstractie de el.

Un gând despre “Bine ca suntem noi specia superioara…

  1. E trist Paulo. Si e mult spus ca noi suntem specia superioara. Daca am fi superiori nu am face atat rau mediului, naturii, animalelor si chiar si oamenilor din jurul nostru.

Lasă un răspuns

