Am I retarded?

Hopefully not. 🙂 Dar cam asa ma simt cand citesc unele carti de la Brandbuilders, mai exact cele din seria legilor imuabile. Aici nu ma refer la continut (care m-a ajutat sa-mi pun in ordine ideile despre branding), ci la stilul de prezentare.

Laura si Al Ries au uneori tendinta de a dezvolta….pardon, de a repeta aceeasi idee pana la saturatie. Cel mai bun exemplu in sensul asta se gaseste in Cele 11 legi imuabile ale Internet brandingului. Un capitol intreg explica faptul ca nu este bine ca afacerea ta pe net sa aiba ca nume un substantiv comun. De acord..daca iti faci motor de cautare nu-i o idee buna sa-i spui searchengine.com….parca mai usor intri in mintea oamenilor (si ramai acolo) cu ceva gen Google.

In 20 de pagini au argumentat improtriva numelor comune prezentand avantajele celor proprii. Totul pt ca in urmatorul captol…guess what??…pe inca 20 sa argumenteze pt numele proprii prezentand dezavantajele celor comune.

Inteleg ca ei pun mare pret pe claritatea in exprimare, pe usurinta cu care ideile pot fi asimilate…dar uneori se straduiesc prea mult si devine deranjant.

Anunțuri

4 gânduri despre “Am I retarded?

  1. In cazul asta, sa nu citesti „Caderea advertisingului si ascensiunea PR-ului”, tot de la Brand Builders, pentru ca acolo explica si mai deranjant.

    Am citit ambele carti cu cele 22 de legi, pt marketing, respectiv pentru branding; mai o scapare, mai o chestie invechita, insa erau pline, dadeau pe-afara de o chestie foarte corecta, buna si utila: Common sense.

    Nu le fac reclama, dar am pus intr-o oarecare masura in practica ce am citit acolo, plus ce citisem in cartea lui Jack Trout despre pozitionarea in mintea clientului, si observ ca se aplica, cu rezultate pozitive. Go figure 🙂

  2. Da….continutul e excelent. Prin forma de prezentare ma gandesc ca incearca sa intipareasca in mintea cititorului anumite idei. E si asta o abordare, dar nu trebuie dusa la extrem.
    „Caderea advertisingului si ascensiunea PR-ului” e pe lista mea de asteptare. 🙂 Am de gand sa o citesc…titlul ma face curioasa.

  3. ai perfecta dreptate. cartea aceea se poate rezuma la o lista de jumate de pagina a4.

    incearca sa vezi totusi arta copywrtingului, aceeasi idee exprimata diferit in o mie de moduri = bestseller 😀

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s