O asa-zisa pozitionare

Ma refer la Timisoara – Mica Viena. Probabil ca cei care au trecut sintagma asta pe cartea de vizita a orasului nici nu gandesc in termeni de pozitionare. Logica e simpla – sa ne asociem cu o capitala europeana cu un bogat bagaj culural. Mai mult de atat…sa organizam si un festival cu acelasi nume. Avem doar de castigat, nu?

Ei bine….nu inteleg pe cine urmarim sa convingem de fapt. Daca ii ceri unui timisorean (fie el si unul f mandru) sa-ti vorbeasca despre orasul lui, cu siguranta nu-l va descrie in termeni de „mica Viena”. Probabil ar vorbi despre civilizatia, spiritul de aici….poate despre POLI si atmosfera de la meciuri. In restul tarii Timisoara este asociata cam cu aceleasi atribute fie ca ii sunt recunoscute sau contestate.

Atunci ce se urmareste cu ideea de „mica Viena”? Poate crearea unei imagini peste hotare? Putinii straini care stiu cate ceva despre Timisoara o asociaza cu Revolutia. Cat ii priveste pe cei multi care nu au nici cea mai vaga idee despre oras…nu vor afla nimic prea curand. A ne crea identitatea asezandu-ne voluntar in umbra altui oras este reteta perfecta pt anonimat.

Anunțuri

6 gânduri despre “O asa-zisa pozitionare

  1. Ideea nu apare intr-un print anume…dar este promovata foarte intens la noi.
    Apare in materialele destinate turistilor, inclusiv pe net.
    Pe langa asta, festivalul Timisoara – Mica Viena este este deja la a 4-a editie. Iniitiativa in sine este f buna: Incurajeaza tinerii artisti sa isi expuna creatiile, promoveaza arta in strada pe timpul verii si diversitatea arhitecturala din Tm.
    Problema mea este cu numele. Mai ales tinand cont ca in tagetul festivalului sunt inlcusi si turistii.

  2. Are Tm farmecul ei…..dar mica Viena nu e cazul sa fie.
    Si nici Bucurestiul micul Paris….sunt de acord cu tine. Nu stiu de ce avem noi romanii obsesia asta sa fim micii..ceva. Probabil de asta si stam asa „bine” cu brandul de tara. Poate ne salveaza fabulospiritul. 🙂

  3. Asocierea cu Viena nu mi se pare nici benefica, nici nociva. Cred ca e doar o incercare de a profita de un supranume al Timisoarei pentru a sugera o traditie careia i-ar urma evenimentele din viata culturala actuala a orasului, conturand in acelasi timp o strategie de viitor. Problema pe care o vad eu la asocierea asta e ca apare doar la nivel formal. E un titlu si atat. Evenimentele din cadrul Festivalului „Mica Viena” nu au suficienta coerenta, nu provin dintr-un concept comun aplicat constant saptamanal in fiecare an, deci nu se exploateaza nici pozitiv, nici negativ chestia asta.
    Un gen de branding al orasului care mi se pare total nesanatos si lipsit de perspective e asocierea aproape exclusiva cu Poli. Cand tot ce se face nou in orasul asta e alb-violet, avem o problema grava, fiindca un club de fotbal este extrem de fragil, atat la nivel de imagine cat si la nivel practic.

  4. Ai dreptate legat de cluburi. Totusi la Timisoara s-a intamplat un fenomen ciudat. Cluburile sunt fragile peste tot….cu toate astea mare parte dintre timisoreni s-a atasat f tare de Poli, mai mult decat se obisnuieste in alte orase. Ma uitam zilele astea la suporterii Poli Iasi…dupa ce echipa a primit vreo 4 goluri lumea a inceput sa plece.
    Acum cativa ani, la 8 – 1 majoritatea suporterilor Poli Tm erau inca acolo…chiar au facut un scop in sine din a nu pleca. Nu sunt microbista..deci daca tu esti poate ma vei contrazice la anumite aspecte legate de galeria Poli. 🙂
    Dar…back to branding. Ideea e ca brandul Poli a devenit un „lovemark” pt multi timisoreni….nu este doar respectat, ci si iubit. De aici a degenerat aceasta asociere a Tm cu Poli. Chiar daca imi dau seama ca nu este viabila pe termen lung nu vad ce am putea face deocamdata.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s