Tehnologia noastra cea de toata zilele…

Am dat ieri peste poza asta care ilustreaza f bine ignoranta unora in ceea ce priveste tehnologia (chiar au existat oameni care au intrebat daca ar putea descarca Internetul). Dupa ce am ras putin de ignoranta altora am incercat sa-mi amintesc de a mea atunci cand am folosit pt prima data un calculator si Internetul.

Cred ca eram prin clasa a 6-a, a 7-a cand am stat prima data la un calculator. Stiu ca nu eram impresionata de complexitatea programelor, sistemului de operare…probabil nici nu sesizam atunci. In schimb ma fascina cum sagetica de pe ecran se misca in sincron cu mouse-ul. Mi se parea grozava treaba…miscand eu bucata aia de plastic din exterior se deplasa sagetica ianuntru. 🙂

Pe net prima data am intrat tot prin gimnaziu de la un net club. Aveam o tinta clara – voiam sa intru pe site-ul Discovery (urmaream des postul, iar in fiecare pauza publicitare isi promovau in forta site-ul). Am scris adresa…nimic..mare dezamagire. Apoi mi-a explicat cineva ca trebuia sa dau si Enter 🙂 Nu o sa uit senzatia din acel moment. Mi se parea o minune in toata regula…sa stau la clubul de net din cartier si scriind niste cuvinte sa-mi apara pe ecran informatii, imagini din orice parte a lumii.

Cred ca „minunea” asta s-a atenuat pt multi dintre noi din simplul motiv ca este foarte accesibila. Dar merita sa ne oprim din cand in cand si sa reflectam asupra ei. Si f important..sa nu uitam un lucru: chiar daca 90% dintre prietenii nostri sunt pe mess trei sfert din populatia planetei inca nu are acces la calculatoare. De fapt..nu are acces nici macar la suficienta hrana…

3 gânduri despre “Tehnologia noastra cea de toata zilele…

  1. Eram in anul 3 de facultate cand o colega de-a mea se chinuia la clubul de net al facultatii cu vreo 10 ferestre de Windows Help deschise, in care cauta grabita ceva referate despre Tolstoi. Cand am vrut s-o ajut a urlat la mine s-o las in pace. Credeti ca am putut sa ma abtin din ras? Eh, clar ca nu!

  2. Eu intr-o zi ii explicam mult si bine cuiva cum sa foloseasca Nero. Totusi, nicicum nu-i mergea. La final am avut inspiratia sa intreb ce trebuia sa intreb de la bun inceput: „Ai CD Writer?”
    Cred ca iti imaginezi care a fost raspunsul. 🙂

  3. Da, e bine sa radem, ca cica e sanatos. Dar nu vreau sa fiu rau cu lumea. Iti inchipui ca nu poti avea pretentii, sunt multe persoane care nu stiu, cum sigur nici eu nu stiu anumite chestii si m-ar deranja sa rada altii de mine. Dar – ce e mai deranjant – e ca anumite persoane nici nu sunt dispuse sa fie indrumate. Aici e buba!

Lasă un răspuns

